شرح وظایف مسئول طبقه  

  • حضور به موقع در بخش
  • رعایت کامل شئونات اسلامی
  • تعیین وظایف کارکنان تحت نظارت (تقسیم کار) و نظارت بر عملکرد ایشان و گزارش به سوپروایزر
  • چک روزانه جعبه اورژانس و نظارت بر تعویض داروهای سه ماه مانده به تاریخ انقضاء
  • پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات، تجهیزات موجود و لوازم مصرفی و پیگیری جهت تأمین آن
  • چک وسایل اموال بخشی
  • برنامه ریزی جهت آگاه سازی کارکنان جدیدالورود به مقررات اداری، استانداردهای مراقبتی و شناخت کامل نسبت به واحد از نظر محیط فیزیکی، وسایل تجهیزات و آشنایی با سایر قسمتهای مرکز.
  • برنامه ریزی جهت حفظ و نگهداری و تحویل تجهیزات واحد مربوطه در هر شیفت
  • برنامه ریزی جهت کنترل عملکرد تجهیزات مورد استفاده در بخش در هر شیفت
  • پیگیری کارهای فنی و تعمیرات بخش.
  • توجه به نیازهای کارکنان و برقراری حسن تفاهم بین کارکنان واحد مربوطه
  • شرکت در جلسات مدیران و ارائه نیازهای کارکنان، بیماران و دادن پیشنهاد جهت بهبود وضعیت
  • برگزاری کنفرانس های داخلی جهت افزایش سطح دانش و مهارت حرفه ای پرسنل
  • تکمیل فرم ارزشیابی مصوبه کارکنان واحد.
  • کنترل حضور و غیاب پرسنل مربوطه و جایگزین کردن نیروها هنگام مرخصی پرسنل
  • برنامه ریزی جهت رفع مشکلات مراجعین و رضایت آنها و رسیدگی به شکایات احتمالی
  • برگزاری جلسات درون بخشی
  • شرکت در انجام پروسیجرهای موجود در طبقه و کمک به اساتید در صورت نیاز
  • ارسال آمار مربوط به انجام پروسیجرهای انجام شده ، کانسالت ها و عملکرد ماهانه اساتید
  • نظر خواهی ماهانه کتبی از اساتید و انتقال درخواست ها و مشکلات اساتید به دفتر مدیریت و پرستاری
  • انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق

 شرح وظایف منشی اساتید     

  • رعایت حجاب و شئونات اسلامی،پوشیدن لباس فرم،کفش و جوراب تیره،پرهیز از آرایش و لاک ناخن و عدم استفاده از زیورآلات
  • حضور به موقع و مداوم تا پایان ساعت حضور پزشک مربوطه
  • چک اتاق پزشک و گزارش کمبودها و خرابی ها به مسئول طبقه
  • پاسخ گویی سریع و مداوم به تلفن ها و توجه به زنگ احضار اساتید و عدم استفاده ازتلفن همراه در محل کار
  • رساندن پیغام ارباب رجوع به پزشکان در اسرع وقت
  • توضیح کامل به ارباب رجوع در مورد نحوه پذیرش پزشکان مختلف(آوردن کانسالت)
  • راهنمایی کامل بیماران در مورد مراجعه به پذیرش(نوبت دهی) جهت اخذ نوبت مراجعه بعدی
  • ارائه برگه مشاوره بیمار در اسرع وقت به پزشک
  • عدم خروج از واحد مربوطه بدون اجازه مسئول طبقه و پزشک مربوطه و دفتر پرستاری
  • آشنایی با نحوه پذیرش و روزهای حضور اساتید مختلف در درمانگاه
  • تکریم بیماران خاص،سالخورده،بدحال و اورژانسی ، ویلچری ، برانکاردی،تشنجی ،جانبازان و خانواده معظم شهدا
  • توانایی انجام کار در کلینیک های مختلف
  • عدم سرپیچی از قوانین و مقررات درمانگاه، در صورت سرپیچی دو بار اخطار کتبی و سپس عزل از کار خواهد شد
  • حضور در جلسات ماهانه درون بخشی،مدیریتی و کلاس های آموزشی
  • جلب رضایت مندی بیمار،پزشک،مسئول طبقه و مدیریت درمانگاه
  • جلوگیری از بروز هرگونه اغتشاش و درگیری در واحد با رعایت ادب،متانت و سیاست در نحوه پذیرش بیمارانی که مشکلات اخلاقی و پرخاشگری دارند
  • چک دفترچه بیمه های روستایی بیماران را قبل از ورود بیمار به اتاق پزشک از نظر داشتن مهر پزشک خانواده و کد ارجاع ،در صورت نداشتن مهر و یا کد ارجاع،بیمار بایستی ویزیت آزاد پرداخت کند.
  • مسئولیت جدا کردن برگ بیمه های روستایی بیماران با منشی است،در صورتیکه با پزشک خود هماهنگ کرده اید و پزشک شما این کار را انجام می دهد،حتما بعد از خروج بیمار از اتاق پزشک،دفترچه او راچک کنید و از جدا شدن برگ بیمه او مطمئن شوید
  • منظم نگه داشتن پذیرش و محیط کار در تمام طول شیفت و قبل از ترک محیط کار خود       (در پایان کار ) پذیرش و محیط کار خود را منظم نگه دارید.
  • لیست بیماران با برگ های چارج و تحویل آن به حسابداری در پایان کلینیک،پس از تایید لیست توسط پزشک مربوطه،همراه با کلیه برگه های بیمه روستایی.
  • رعایت صرفه جویی و دقت در نگهداری و استفاده صحیح از اموال درمانگاه.
  • دقت کافی در تهیه و تنظیم آمارهای ماهیانه پزشکان و تحویل به موقع آن در پایان هر ماه به مسئول طبقه.
  • ثبت زمان حضور خروج و تأخیر ورود پزشکان خود طبق آنچه کتباً به اتاق سرور اعلام کرده اند.
  • آگاهی ازنوع تخصص تمامی پزشکان طبقه خود و روزهای حضور آنها در هفته (طبق فرم پیوست،یا برنامه ارائه شده از دفتر پرستاری)جهت ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع.
  • دقت در تکمیل برگه آمار کانسالت (مشاوره) اساتید و تحویل به موقع آن به مسئول طبقه جهت ارسال به دفتر پرستاری.
  • پزشکان اطفال بیماران تا سن ۱۷ سالگی را ویزیت مینمایند،پس تا این رده سنی را می توانید نوبت دهی کنید
  • زمان استراحت و خوردن چای برای پرسنل عصر کار و صبح کار ۱۵ دقیقه و زمان صرف ناهار و خواندن نماز برای پرسنل دو شیفت ۴۵ دقیقه می باشد، این زمان را به گونه ای هماهنگ کنید تا زمان ترک پذیرش، همکار دیگر شما حتما در پذیرش باشد و هیچ گاه پذیرش خالی از پرسنل نباشد(با هم پذیرش را ترک نکنید).
  • پرهیز از خوردن چای، غذا و استراحت در اتاق پزشکان.
  • در صورت ترک محیط کار،به هر علت،حتما مسئول طبقه را در جریان بگذارید
  • اگر کلینیک شما زودتر از ساعت مقرر تعطیل شود، حتما با مسئول طبقه هماهنگ دهید کنید و سپس محیط کار را ترک کنید و به منزل بروید.
  • قبل از مرخصی رفتن با پزشک یا پزشکان خود نیز هماهنگ کنید و به آنها نیز اطلاع دهید
  • شرکت در تمامی جلسات(جلسات درون بخشی،جلسات ماهیانه با مسئولین درمانگاه و...)الزامی است،عدم شرکت در جلسات همراه با کسر ساعت خواهد بود
  • چنانچه پزشک شما به هر دلیلی،قصد تعطیل کردن کلینیک خود را داشته حتما برنامه مرخصی و تعطیلی پزشک را کتباً نوشته و مهر کرده و سپس به مسئول طبقه تحویل دهید تا پس از تأیید ایشان و دفتر پرستاری به مسئول اتاق سرور تحویل داده شود. سپس مسئول سرور مؤظف است پرینت اسامی بیماران آن روزها را تحویل دهد و منشی مربوطه مؤظف است با بیماران تماس گرفته و آنها را در جریان تعطیلی کلینیک و تعویض نوبت قرار دهد.
  • چنانچه تعطیل کردن کلینیک به صورت تلفنی و توسط منشی صورت گیرد،مسئول طبقه یا دفتر پرستاری مؤظف است آنرا کتبی نوشته و قید کند که "بصورت تلفنی  و یا طبق تماس تلفنی پزشک" کلینیک تعطیل است وطبق روال قبل با بیماران تماس گرفته شود.(توسط منشی)
  • چنانچه پزشک شما قصد اضافه کردن کلینیک را داشت،حتماً با مسئول طبقه هماهنگ کنید تا در صورت داشتن اتاق خالی در طبقه هماهنگی لازم به عمل آید،سپس درخواست اضافه کردن کلینیک با ذکر روز و تاریخ آن کتباً نوشته شده و مهر شود و بعد از تأیید مسئول طبقه به دفتر پرستاری تحویل شود تا به مسئول اتاق سرور داده شده و جهت آن روز کد باز شود.
  • همکاری با مسئول طبقه و دفتر پرستاری در هنگام مرخصی همکاران
  • حفظ نظم و آرامش واحد مربوطه و همکاری با انتظامات در خصوص حفظ آرامش واحد
  • اطلاع رسانی به مسئول طبقه و پرسنل پرستاری هنگام شنیدن page ایشان و page کد ۹۹ از پیج سراسری درمانگاه.
  • هماهنگی جهت ویزیت بیماران ارجاع شده از سایر مراکز درمانی با پزشک مربوطه در اسرع وقت
  • چک تجهیزات و وسایل معاینه اتاق پزشک مربوطه از قبیل وجود دستگاه فشار خون،چکش رفلکس، tounge blaide،سانتی متر،ژل لوبر یکنت،دستکش یکبار مصرف معاینه
     

شرح وظایف منشی نوبت دهی  

  • رعایت شئونات اسلامی
  • عدم استفاده از زیورآلات لاک ناخن و...
  • حضور به موقع و مداوم در محل کار و عدم ترک کار بدون هماهنگی با مسئول نوبت دهی و مدیریت
  • پاسخگویی سریع و مداوم به تلفن ها
  • توضیح کامل به ارباب رجوع در مورد نحوه پذیرش پزشکان مختلف (آوردن کانسالت و...)
  • عدم سرپیچی از قوانین و مقررات درمانگاه،در صورت سرپیچی دو بار اخطار کتبی و سپس عزل از      کار خواهد شد.
  • حضوردر جلسات ماهانه درون بخشی،مدیریتی و کلاس های آموزشی
  • رعایت سلسله مراتب اداری.
  • جلب رضایتمندی بیمار و مسئول واحد و مدیریت
  • جلوگیری از بروز هرگونه اغتشاش و یا درگیری در نوبت دهی با رعایت ادب،متانت و سیاست در نوبت دهی به مراجعه کنندگانی که مشکلات اخلاقی و پرخاشگری دارند
  • دقت در نحوه پذیرش بیمه های مختلف و جلوگیری از به وجود آمدن کسورات بیمه ای
  • دقت و مراقبت در استفاده از اموال درمانگاه.
  • داشتن دقت و سرعت کافی در پذیرش صبح بیماران
  • رعایت نظم پذیرش نوبت دهی
  • پاسخگویی به سؤالات بیماران با رعایت ادب و احترام و وقت کافی و راهنمایی بیمار به انجام امور حسابداری.
  • گرفتن شماره تلفن "ترجیحاً شماره موبایل" و کدملی و ثبت صحیح آن در کامپیوتر الزامی است.
  • گرفتن شماره پرونده بیمارانی که پرونده دارند و ثبت صحیح آن در کامپیوتر الزامی است.
  • گرفتن شماره تلفن ( موبایل) حتی از بیمارانی به صورت روزانه جهت همانروز نوبت دهی می   شوند الزامی است.
  • راهنمایی بیماران شهرستانی و کلیه بیمارانی که جهت انجام حسابداری در موعد مقرر مشکل دارند، به شرکت نوبت دهی تلفنی جهت انجام امور ایشان.

 

شرح وظایف منشی دفتر مدیریت

  • هماهنگی دقیق جلسات دفتر پرستاری، دفتر مدیریت، طرح تکریم و روابط عمومی و اطلاع رسانی به مدعوین
  • پاسخگویی به تلفن ها و راهنمایی آنها
  • گرفتن شماره تلفن از اساتید و پرسنل جدید
  • نوشتن برگه های مرخصی و استعلاجی و زایمان و ارسال آنها به آقای بردبار (کارگزینی مطهری)
  • حفظ اموال واحد و درخواست به موقع وسایل انبار جهت واحد
  • تهیه دقیق آمار ماهانه صبح و عصر تحویل آنها به دانشگاه
  • پاسخ به سوالات ارباب رجوع با رعایت احترام و راهنمایی به آنها
  • اطلاع سریع به مسئولین واحدهای مختلف اعم از برگزاری کلاس ها، تغییر برنامه های پرسنل
  • تایپ به موقع برنامه های پرسنل و ارسال آنها به مسئولین واحدها
  • گرفتن برنامه های کلینیک صبح آموزشی از دفتر گروه های مختلف
  • تایپ و ارسال نامه های عملکرد ماهیانه اساتید
  • بایگانی کردن برگه ها،نامه ها، و کلیه مراسلات به دفتر پرستاری
  • انجام وظایف محوله طبق نظر مدیریت و دفتر پرستاری، طرح تکریم و روابط عمومی
  • تایپ نامه ها، اطلاعیه ها و ارسال آنها
  • ارسال گواهی حقوق در هر ماه به رئیس حسابداری
  • چک کارتابل مدیریت و انجام کارهای مربوط به کارتابل
  • نظم و ترتیب واحد
  • تایپ و ارسال آمار کلینیک صبح به دفتر آموزش دانشکده پزشکی
  • نوشتن درخواست خرید وسایل مورد نیاز واحد و پیگیری خرید وسایل
  • گرفتن حکم و مشخصات از اساتید جدید و ارسال آنها به رئیس حسابداری
  • پاسخگویی به پرسنل جهت اطلاع ایشان از ساعات کارکرد و اضافه کارهای آنها
  • نوشتن جلسات ماهیانه و کلیه جلسات در برد دفتر مدیریت و دفتر پرستاری
  • گرفتن پیغام های دفتر مدیریت و دفتر پرستاری طرح تکریم و ارباب رجوع و روابط عمومی و اطلاع رسانی به فرد مربوطه.
  • چک کامل برنامه اساتید دردرمانگاه و انجام تغییرات و تایپ مجدد آن به صورت هفتگی
  • تایید کردن برگه های نوبت بیمارانی که میخواهند وجه خود را مسترد کنند
  • گرفتن کپی های مورد نیاز دفتر
  • تنظیم و اطلاع رسانی برنامه جلسات سالن کنفرانس غدیر
  • اطلاع رسانی جلسات و نشت های دفتر مدیریت به خانم دانا جهت پذیرایی
  • چک برد دفتر از لحاظ به روز رسانی به صورت روزانه
  • گرفتن فوری شماره تلفن های اشخاص جهت مدیریت و دفتر پرستاری، طرح تکریم و روابط عمومی.
  • تنظیم و تایپ برگه های مخصوص اضافه کاری و کارهای حقوقی پرسنل و گذاشتن آن در کلاسور مربوطه جهت حساب و کتاب مدیر پرستاری
  • ثبت اقدامات انجام پذیرفته (خدمات انجام پذیرفته) در قبال ارباب ارباب رجوعها در فرم مربوط به طرح تکریم ارباب رجوع.

 

شرح وظایف پرسنل درمان (پرستار) 

  • رعایت کامل شئونات اسلامی، پرهیز از آرایش، داشتن ناخن کوتاه، عدم استفاده از لاک ناخن و زیورآلات، رعایت لباس فرم و روپوش سفید، کفش جلو بسته و جوراب سفید، مقنعه و شلوار سرمه ای و جهت پرسنل نوار نگار و ماما مقنعه و شلوار مشکی و روپوش و کفش سفید یا مشکی، حضور به موقع و مداوم و فعال تا پایان شیفت.
  • تحویل و تحول و ثبت وسایل موجود در بخش و گزارش کمبودها به مسئول طبقه
  • گزارش کمبودهای موجود به مسئول بخش و پیگیری و جایگزینی آنها
  • حفظ نظم و تمیز ومرتب کردن کمدها و وسایل مصرفی گیج 
  • همکاری در C.P.C.R بیماران و حضور به موقع در زمان پیج کد ۹۹
  • تحویل گرفتن وسایل مصرفی و قرار دادن در محل مربوط با کمک پرسنل خدمات
  • راند اتاق های پروسیجر و چک وسایل مورد مورد نیاز
  • گرفتن روزانه گاز استریل از CSR .
  • تمیز و استریل کردن وسایل معاینه پزشک در صورت لزوم
  • انجام پروسیجرها طبق مقررات و استانداردهای آنها
  • همکاری با دفتر پرستاری و مسئول بخش
  • نظارت بر ارسال و بازگشت وسایل از CSR
  • اقدامات مناسب در جهت تأمین ایمنی و پیشگیری از حوادث احتمالی
  • جلب اعتماد و اطمینان مددجو و برقراری ارتباط حرفه ای مؤثر و پاسخ صحیح به سؤالات درخواست ها و مشکلات مددجو.
  • برنامه ریزی اقدامات مراقبتی بر اساس اهداف و الویت ها و ثبت آن در پرونده
  • مشارکت و همکاری در انجام آزمایشات کلینیکی و پاراکلینیکی
  • نظارت و کنترل در مراقبت از جسد طبق موازین شرعی
  • ثبت آمار روزانه پروسیجرهای انجام شده در هر شیفت و تحویل ماهانه و به موقع آن به مسئول طبقه.
  • آماده سازی وسایل مورد نیاز جهت انجام پروسیجر و کمک به استاد هنگام انجام پروسیجر
  • آشنایی کامل به داروهای EBOX و دانستن عوارض دارویی
  • آشنایی به زدن IV جهت بیمار و تزریق داروهای مورد نیاز

 

شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری (مترون)

  • مدیر خدمات پرستاری ( مترون) در مراکز بهداشتی، درمانی و توانبخشی، پرستاری است که اداره واحد پرستاری مرکز مربوطه را به عهده دارد.
  • شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیل می باشد:
  • برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان.
  • گرد آوری اطلاعات از:  الف) مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان، مصاحبه با کارکنان،  ب) مددجویان:بر حسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارائه شده، ج) منابع شامل نیروی انسانی (پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین ها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته) ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات
  • شرکت فعال در نهادهای سیاست گذاری و دیگر کمیته های درون سازمانی.
  • تعیین اهداف ( کوتاه مدت، میان مدت، دراز مدت) مبتنی بر نیازها جهت تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذی ربط.
  • تعیین خط مشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر.
  • برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی ، پژوهشی ،کنترل و نظارت کنترل عفونت و...)
  • ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهدافمورد نظر.
  • تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری.
  • ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی ، درمانی و توانبخشی مرکز.
  • جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف
  • ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی گروه های پرستاری
  • مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز.
  • تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و الویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
  • مشارکت در طرح های پژوهشی
  • برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت ( کنترل عفونت)
  • انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذی ربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری
  • ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین. رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحدهای دی ربط.
  • تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری بر اساس استانداردهای علمی.
  • تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف  شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب
  • بکارگیری نیروی انسانی بر اساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری
  • پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت  دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت به کارگیری
  • پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحدهای ذیربط.
  • تصمیم گیری در مورد مرخصی ها ، ماموریت ها و... کارکنان گروه پرستاری.
  • رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی
  • ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقراری ارتباط موثر ، عملکرد مطلوب ، حسن رفتار شغلی و...
  • اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت تقویت انگیزش در کارکنان (تشویق و تنبیه) گروه پرستاری.
  • اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها
  • تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات  واحدهای ذیربط با بهره مندی از فن آوریهای علمی حل مساله
  • تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل: آشنا سازی پرسنل جدید الورود با مقررات خط مشی ها.

 

شرح وظایف سوپروایزر بالینی

  • همکاری با مدیر پرستاری در تنظیم و تدوین اهداف و خط مشی های واحدهای ذی ربط با همکاری سایر مسئولین.
  • ارائه پیشنهادات لازم در جهت ایجاد تغییرات مناسب در سیستم خدمات پرستاری
  • تهییه و تنظیم گزارشات کمی و کیفی از وضعیت موجود درمانگاه
  • ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف درمانگاه جهت ارائه خدمات مطلوب در واحدهای ذیربط.
  • تشخیص نیازها و مشکلات موجود در واحدهای مرتبط پرستاری ( مربوط به کارکنان ، مددجویان ، محیط و...) و اقدام جهت حل آنها و مشارکت در کارکنان پرستاری بر اساس توانایی ها و نیازها در واحدها و شیفت های مختلف
  • هماهنگی ایجاد شرایط کاری مناسب و حسن تفاهم مابین افراد
  • شرکت در برنامه های اموزشی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و مهارت خود در جهت ارائه روش های موثرتر خدمات پرستاری
  • تامین و ایجاد شرایط مناسب و اقدام در زمان بروز فوریتها ( تامین نیروی انسانی ، تجهیزات ، امکانات و...)
  • هماهنگی در ارجاء مددجو به خانواده ، مرکز آموزشی بهداشتی و درمانی
  • نظارت و کنترل مستمر بر نحوه ارائه خدمات پرستاری مبتنی بر استانداردها با استفاده از ابزار مناسب (پک لیست هاو...)
  • بازدید مستمر از واحدهای مرتبط به منظور حصول اطمینان از حسن ارائه خدمات ،ثبت و ارائه گزارش به مافوق.
  • هدایت کارکنان پرستاری در جهت ارتقاء سطح کیفی مراقبت ها
  • ارائه راهنمایی های لازم به کارکنان پرستاری ، کمک و حمایت از آنها.
  • ثبت وقایع غیر مترقبه ، آمار(بیماران بد حال) پذیرفته شده ،ترخیصی ،فوت شده و گزارش به مافوق
  • مشارکت در ارزشیابی مستمر کارکنان پرستاری و مامایی بر طبق عملکرد ، رفتارهای شغلی و اخلاقی
  • همکاری و مشارکت در ارزشیابی تاثیر برنامه آموزشی بر کیفیت ارائه خدمات پرستاری
  • کنترل و نظارت مستمر بر چگونگی مصرف و نگهداری تجهیزات و داروها در واحدهای پرستاری
  • نظارت و تامین جایگزینی مرخصی های پرسنل.

 

شرح وظایف سوپروایزر آموزشی

  • شرح وظایف سوپروایزر آموزشی بر اساس اصول مدیریت به شرح زیر می باشد:
  • تعیین اهداف آموزشی (کوتاه مدت ،میان مدت ،بلند مدت)
  • تعیین نیازهای آموزشی (مددجو و خانواده ، رده های مختلف کادر پرستاری و مامایی و کارکنان جدیدالورود)
  • تعیین الویت های آموزشی و تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی
  • اجرای برنامه های آموزشی با همکاری و مشارکت سایر گروهها
  • تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخش های مرتبط
  • تهییه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی خدمات پرستاری و مامایی مورد نیاز مددجویان
  • هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان و کارآموزان گروه های پرستاری و مامایی
  • پیشنهاد تهیه کتب ، مجلات ، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامایی
  • تشکیل کمیته آموزش پرستاری
  • هماهنگی جهت تشکیل و شرکت در کلاسهای آموزش مداوم و برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
  • پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال پرسنل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی
  • همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی کارکنان و مددجویان
  • همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت در امر آموزش
  • همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش
  • برنامه ریزی و شرکت فعال در سمینارها ، کنگره ها جهت ارائه روشهای اثر بخش و موثرتر در ارائه خدمات پرستاری و مامائی
  • ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید ( به شکل کنفرانس ، جزوات /پمفلت و...(
  • همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی
  • هدایت و آموزش کارکنان در راستای:  الف) حسابرسی کیفی خدمات پرستاری  ، ب) ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
  • ج) ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو و خانواده
  • هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
  • هدایت و آموزش در جهت تهییه جزوات ،پوسترها ، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
  • ثبت و گزارش و پاسخگویی کلیه فعالیت های آموزشی به مدیر خدمات پرستاری
  • کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
  • کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها
  • ارزیابی اثر بخشی آموزش های انجام شده از طریق:
  • الف) کنترل حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
  • ب) بررسی رضایتمندی مددجویان
  • ج) بررسی رضایتمندی کارکنان پرستاری
  • کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختللف پرستاری ( در شیفت های مختلف) در برنامه های آموزشی بر اساس سرانه آموزش پرستاری
  • مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان
  • شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط پرستاری



شرح وظایف سوپروایزر کنترل عفونت

  • شناخت منابع عفونت های بیمارستانی از طریق بررسی و انجام پژوهش
  • بکارگیری نتایج پژوهشها و مطالعات جدید در انجام مراقبت ها برای پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی
  • همکاری در توسعه و اجرای برنامه های آموزشی برای کادر پرستاری ، دانشجویان و سایر کارکنان در صو رت لزوم به منظور پیشگیری و کنترل عفونت با همکاری سوپروایزر آموزشی
  • شرکت در جلسات و دوره های آموزشی که در رابطه با کنترل عفونت برای کادر پرستاری با سایر گروهها برگزار می شود.
  • تشکیل پرونده بهداشتی و تنظیم برنامه معاینات دوره ای و واکسیناسیون برای کارکنان بیمارستان و ارائه گزارش از موارد مثبت.
  • ارزیابی وسایل و تجهیزات لازم برای عفونت های خطرناک و ارائه راهکاری مناسب به کمیته کنترل عفونت بیمارستان.
  • نیاز سنجی آموزش کارکنان بیمارستان در عفونت های بیمارستانی و پیگیری از تجربه آموزشهای ارائه شده مورد نیاز برای رعایت قوانین و مقررات کنترل عفونت.
  • بازدید روزانه از بخش های مختلف بیمارستانی برای کشف موارد جدید احتمالی وو پیگیری موارد گذشته از طریق نتایج آزمایشات و علائمی بالینی و ثبت و ارائه گزارشات لازم.
  • تهیه و تدوین دستورالعملهای کنترل عفونت های بالینی جهت بخشهای ویژه و سایر قسمتهای آسیب پذیر بر اساس استانداردهای مراقبتی با همکاری کمیته کنترل عفونت.
  • نظارت و ارزشیابی از اجرای ظوابط و مقررات توصیه شده توسط کمیته کنترل عفونت در کلیه واحدهای بیمارستانی و گزارش نتایج به کمیته مزبور.
  • نظارت و کمک در ایزولاسیون بیماران عفونی با توجه به خط مشی های کمیته و امکانات موجود.
  • همکاری با تیم کنترل عفونت بیمارستان با توجه به خط مشی های کمیته و امکانات موجود.
  • شرکت در جلسات کمیته کنترل عفونت به منظور ارائه اطلاعات و گزارشات و دریافت دستورالعمل های اجرایی با رعایت احتیاط های همه جانبه.



شرح وظایف بازرس طرح تکریم

  • تهیه گزارش های دوره ای از نتایج انجام بازرسی ( حداقل هر سه ماه یک بار)
  • تهیه گزارش های دوره ای براساس چک لیست های طرح تکریم ارباب رجوع و ارائه به شورای تحول اداری ، کمیته طرح تکریم مراجعین در واحد های مربوطه.
  • بازرسین با هماهنگی رابط طرح تکریم به بازرسی از واحدهای زیر مجموعه بر اساس الویت های زیر باید بپردازند:
  • تعداد مراجعین و خدمت گیرندگان بیشتر
  • اهمیت فعالیت های واحد مورد نظر از جهت میزان اثر بخشی در جلب رضایت ارباب رجوع
  • میزان گستردگی خدمت ارائه شده

 

شرح وظایف رابط طرح تکریم

  • انجام هماهنگی های اجرائی طرح تکریم در هر واحد
  • توسعه و ترویج فرهنگ مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع
  • بررسی موانع موجود و تدوین راه کارهای اجرایی جهت رفع آنها
  • بررسی و سنجش مستمر میزان رضایت مردم از نحوه ارائه خدمت و ارائه راه کارهای لازم به منظور افزایش سطح رضایتمندی مردم.
  • ارائه راهکار برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مردم.
  • نظارت بر اجرای طرح در واحدهای مربوطه.
  • آگاه سازی مردم با حقوق و تکالیف خود در ارتباط با دستگاه های دولتی
  • تهیه و تدوین گزارشات دوره ای از پیشرفت طرح در واحدهای مربوط
  • برگزاری جلسات طرح تکریم ارباب رجوع و ارسال صورت جلسات به دبیرخانه شورای تحول اداری دانشگاه.
  • نظارت بر عملکرد بازرسین طرح تکریم و هدایت و هماهنگی فرایند بازرسی
  • برگزاری جلسات با بازرسین طرح به منظور تبادل نظر و ارائه راهنمایی های لازم در جهت هر چه بهتر انجام شدن طرح.
  • برقراری ارتباط مستمر با کمیته طرح تکریم ارباب رجوع دانشگاه
  • اطلاع رسانی مناسب به مردم و دیگر دستگاه های اجرایی از طریق ارتباط مستمر با رسانه های گروهی در خصوص اقدامات برجسته و ارزنده و نحوه اجرای طرح تکریم در واحد مربوطه با هماهنگی روابط عمومی محترم دانشگاه.
  • ارزیابی مستندات اجرائی شدن دستورالعمل های طرح تکریم ارباب رجوع
  • انجام پروژه های علمی و کاربردی در زمینه تکریم مردم.


شرح وظایف رابط شورای رفاهی

  • چک روزانه سایت شورای رفاهی دانشگاه و اطلاع رسانی کتبی به پرسنل درمانگاه
  • مراجعه حضوری به شورای رفاهی جهت گرفتن بسته های فرهنگی و رفاهی

شرح وظایف رابط عمومی و فرهنگی

  • گرفتن اخبار و اطلاعات به روز مربوط به درمانگاه از دفتر مدیریت و پرستاری و اطلاع رسانی به مسئول روابط عمومی و فرهنگی جهت به روز رسانی سایت درمانگاه
  • اطلاع رسانی به پرسنل در خصوص مسابقات فرهنگی
  • نصب اخبار فرهنگی در برد روابط عمومی
  • اطلاع رسانی در خصوص مراسم تبریک و تسلیت به پرسنل و اساتید