مسئول واحد:
پریسا مکاری پور
تحصیلات: کارشناس پرستاری /کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی/ کارشناس ارشد آموزش پزشکی
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
وظایف مسئول بهبود کیفیت:
شرح وظایف و مسئولیتها
•تدوین برنامه استراتژیک درمانگاه با هدایت تیم مدیریت اجرایی درمانگاه
•تعیین و نشر بیانیه رسالت درمانگاه در سطح واحدهای مختلف درمانگاه.
•تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
•تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر درمانگاه در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی، خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک)
•پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
• تدوین سیستم ها و فرآیندهای درمانگاه منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
• تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف درمانگاه.
• تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت درمانگاه.
• تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های اجرایی واحدهای مختلف درمانگاه.
• نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های درمانگاه
• پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف درمانگاه.
• ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در درمانگاه.
• هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل درمانگاه
نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های درمانگاهی
وظایف کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار