مسئول واحد:

 پریسا مکاری پور

تحصیلات: کارشناس پرستاری /کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی/ کارشناس ارشد آموزش پزشکی                                                                 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وظایف مسئول بهبود کیفیت:

شرح وظایف و مسئولیتها

•تدوین برنامه استراتژیک درمانگاه با هدایت تیم مدیریت اجرایی درمانگاه

•تعیین و نشر بیانیه رسالت درمانگاه در سطح واحدهای مختلف درمانگاه.

•تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.

•تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر درمانگاه در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی، خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک)

•پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.

• تدوین سیستم ها و فرآیندهای درمانگاه منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.

• تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف درمانگاه.

• تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت درمانگاه.

• تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های اجرایی واحدهای مختلف درمانگاه.

• نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های درمانگاه

• پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف درمانگاه.

• ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در درمانگاه.

• هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل درمانگاه

نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های درمانگاهی

وظایف کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار 

شرح وظایف و مسئولیت ها 
•